از سال ۱۹۶۹ هر ساله در تاریخ ۱۶ ماه می و ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات جشن گرفته می شود این روز مصادف با تاسیس واحد تلگراف بین المللی است که در سال ۱۸۶۵ تاسیس شد که مصادف با ۲۷ اردیبهشت ماه در کشور ما نیز به عنوان روز ملی روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده است .در عصر کنونی روابط عمومی ها قلب تپنده هر سازمانی تلقی می شوند ، چرا که با کارکرد ویژه و ارتقایی کیفی که روابط عمومی ها پیدا کرده اند با به کاربردن مهارت های ارتباطی ، مهارت های رسانه ای و شبکه سازی ها ، مهارت های دیجیتالی ابزارهای مدرن امروزی در سازمان ها نه تنها کیفیت کارکرد سازمان ها را به این وسیله ارتقا می دهند بلکه به کمک مدیریت بحران ها هم می آیند و با تحلیل افکار عمومی سازمان ها را رو به جلو هدایت می کنند . به نحوی که حتی با تعیین اهداف و استراتژی ها ، شناسایی مخاطبان هدف ، استفاده از محتواهای ارزشمند و برگزاری رویدادها و فعالیت های خاص سازمانی و با کمک استفاده از رسانه های اجتماعی و در نهایت با پایش ، ارزیابی و اندازه گیری فعالیت ها حتی برندینگ سازمانی را در جهت رضایتمندی جامعه هدف ارتقا می دهند .محور اصلی کارکرد روابط عمومی ها همان است که در توصیف پدر روابط عمومی مدرن ایوی لی گفته شده است : او هرگز تلاشی برای فریب دادن صورت نداد ، هرگز احساسی عمل نکرد ، هرگز هجوآمیز کار نکرد و همیشه صادقانه عمل کرد . این روز را به همه فعالان این عرصه تبریک و تهنیت می گوییم و قدردان نقش و اهمیت کارکرد آنها در سازمانهایشان هستیم.